Walak Bogumiła: Społeczno-integracyjna rola szkoły podstawowej na Ziemi Gorzowskiej w latach 1945-1960

 

 

 

 

 

 

Walak Bogumiła: Społeczno-integracyjna rola szkoły podstawowej na Ziemi Gorzowskiej w latach 1945-1960. – Gorzów Wielkopolski : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2011. – 195 s. ; 24 cm.

 

Spis treści:
UWAGI WSTĘPNE

ROZDZIAŁ I: POLITYKA OŚWIATOWA WOBEC SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO W POLSCE I NA ZIEMIACH ZACHODNICH W LATACH 1945-1960

1. ZAŁOŻENIA POLITYKI OŚWIATOWE) PAŃSTWA WOBEC SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO W LATACH 1945-1948

2. ROZWÓJ SZKOLNICTWA PODSTAWOWEGO NA TLE POTRZEB SPOŁECZNYCH l OŚWIATOWYCH W LATACH 1949-1960

ROZDZIAŁ II: WPŁYW PROCESÓW SPOŁECZNO-INTEGRACYJNYCH, REPOLONIZACYJNYCH, DEMOGRAFICZNYCH I ADAPTACYJNYCH NA ROZWÓJ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ

1.  DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNO-INTEGRACYJNA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ

2. UDZIAŁ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W REALIZACJI PROCESÓW REPOLONIZACYJNYCH I ADAPTACYJNYCH

ROZDZIAŁ III: UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIE) W LATACH 1945-1960

1. WIZERUNEK SPOŁECZNO-ŚRODOWISKOWY UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH A REALIZACJA POWSZECHNOŚCI I OBOWIĄZKU NAUCZANIA

2.  LICZBA UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LATACH 1945-1960

ROZDZIAŁ IV: KADRA PEDAGOGICZNA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ W LATACH 1945-1960

l. DZIEDZINY AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W OKRESIE PIONIERSKIM

2. CHARAKTERYSTYKA SPOŁECZNO-ZAWODOWA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA TLE POLITYKI OŚWIATOWE] W LATACH 1945-1960

3. KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LATACH 1945-1960

ROZDZIAŁ V: KSZTAŁTOWANIE BAZY LOKALOWEJ I MATERIALNEJ SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIE) W LATACH 1945-1960

1.   ROZWÓJ SIECI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA TLE POTRZEB DEMOGRAFICZNYCH

2. WARUNKI LOKALOWE I STAN MATERIALNO-TECHNICZNY TWORZENIA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ZIEMI GORZOWSKIEJ W OKRESIE POWOJENNYM (1945-1960)

UWAGI KOŃCOWE

SPIS TABEL

BIBLIOGRAFIA