Diagnoza potrzeb edukacji zawodowej w północnej części województwa lubuskiego : wybory zawodowo-edukacyjne uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 

 

 

 

Diagnoza potrzeb edukacji zawodowej w północnej części województwa lubuskiego : wybory zawodowo-edukacyjne uczniów szkół ponadgimnazjalnych / red. nauk. Katarzyna Cheba, Arleta Terpiłowska-Dworczak ; [aut. Katarzyna Cheba et al.]. – Gorzów Wlkp. : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, 2012. – 128 s. : il. ; 24 cm.

 

 

Spis treści:
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1: BADANIA RYNKU PRACY W PÓŁNOCNEJ CZĘŚCI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO – PRZEGLĄD WYBRANYCH BADAŃ

1.1. Wprowadzenie
1.2. Badania Centrum Monitoringu Jakości Życia Mieszkańców Gorzowa Wlkp.
1.3. Foresight regionalny
1.4. Dalszy rozwój regionu – scenariusze rozwoju
ROZDZIAŁ 2: METODYKA BADAŃ ORAZ CHARAKTERYSTYKA PRÓBY BADAWCZEJ
ROZDZIAŁ 3: PLANY i OCZEKIWANIA ZAWODOWE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
3.1. Pierwszy wybór – szkoła ponadgimnazjalna
3.2. Plany i oczekiwania uczniów związane z edukacją
3.3. Plany i oczekiwania uczniów związane z pracą
ROZDZIAŁ 4: PIERWSZA PRACA
4.1. Praca w miejscu zamieszkania, czy nie?
4.2. Jak skutecznie szukać pracy?
4.3. Oczekiwania płacowe przyszłych absolwentów
4.4. Strategie przyszłych absolwentów na rynku pracy
ROZDZIAŁ 5: ABSOLWENT – PRACOWNIK POSZUKIWANY?
5.1. Wprowadzenie
5.2. Co o absolwentach myślą pracodawcy
5.3. Absolwent szkoły średniej
5.4. Absolwent szkoły wyższej
5.5. Czy pracodawca powinien uczestniczyć w przygotowaniu zawodowym?
5.6. Wnioski
ROZDZIAŁ 6: OFERTA EDUKACYJNA LUBUSKICH SZKÓŁ ZAWODOWYCH
6.1. Wprowadzenie
6.2. Możliwości aktualizacji i modyfikacji oferty edukacyjnej
6.3. Przygotowanie uczniów i absolwentów do aktywności na rynku pracy
6.4. Podsumowanie
LITERATURA