05.04.2014

„Nie można się zatracić w grze” – młodzieżowy DKK w Dąbroszynie o „Czworo i kości” Kazimierza Szymeczki

Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat dzielnych wojowników, wiedźm i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana gier komputerowych, nie będą zachwyceni.”

z opisu na okładce

 

DKK w Dąbroszynie dyskutował o „Czworo i kości” 8 kwietnia. Czytelnicy powiedzieli:

– Jest to prawdziwa powieść o młodzieży i dla młodzieży.

– Patryk, Zosia i Kamil są uczniami tego samego liceum, łączy ich wspólna pasja – planszowa gra RPG. Chyba poszukam podobnej gry planszowej. Myślałam, że dostępne są tylko internetowe. Może być ciekawie…

– Książka bardzo na czasie. Ostrzega, że nie można się zatracić w grach internetowych.

– Świat gry to nie wszystko, nawet jeżeli dobrze się w nim czujemy. Jest jeszcze świat realny. Trzeba mądrze dzielić czas i mieć go dla rodziny, dla znajomych, na przyjemności, sport…

– Fajna książka o problemach współczesnej młodzieży. Bardzo dobrze się ją czyta.

– Przyjaźń jest bardzo ważna.
– Ciekawe, jak trójka przyjaciół przyjmie do swego hermetycznego grona nowego gracza Tomka.

– Przeczytałam kilkadziesiąt stron i już nie mogę się doczekać, kiedy do niej wrócę.

not. Anna Czelin-Bujnicka