Wirtualna i Rozszerzona rzeczywistość w bibliotece – warsztaty

Wirtualna i Rozszerzona rzeczywistość w bibliotece - warsztaty

Kreowanie komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń, łączenie światów realnych i wirtualnych coraz śmielej wkracza w życie człowieka. Warsztaty „Wykorzystanie technologii Wirtualnej i Rozszerzonej Rzeczywistości w instytucjach kultury”, które odbyły się 28 maja 2019 roku w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim, przybliżyły lubuskim bibliotekarzom tę problematykę. Dowiedzieli się oni co znaczą terminy Wirtualna Rzeczywistość, Rozszerzona Rzeczywistość, Poszerzona Rzeczywistość, jakie urządzenia i aplikacje stosuje się do ich eksploatowania. Zdobyli informacje i wiedzę, dotyczące wykorzystania tych zagadnień w pracy z użytkownikami bibliotek. Dzielili się swoimi pomysłami jak praktycznie można realizować działania z czytelnikami powiązane z Wirtualną i Rozszerzoną rzeczywistością. Warsztaty poprowadził Karol Baranowski z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, autor i współorganizator kilkudziesięciu gier miejskich (edukacyjnych, historycznych i literackich), trener przeprowadzonych wielu szkoleń, warsztatów dla dzieci i młodzieży oraz zajęć dla seniorów. Uczestnikami było 15 pracowników bibliotek publicznych z gmin w Cybince, Kostrzynie nad Odrą, Krzeszycach, Lubiszynie, Słubicach, Strzelcach Krajeńskich oraz z Biblioteki Wojewódzkiej w Gorzowie. Warsztaty zorganizował Dział Instrukcyjno-Metodyczny WiMBP im. Z. Herberta w Gorzowie Wielkopolskim.

W. Żurawski