Oferta dla szkół

WiMBP im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wlkp. Zaprasza na mobilną lekcję biblioteczną „Herbatka u Herberta”. Poznajcie Bibliotekę w sposób niekonwencjonalny! Zabierzcie ze sobą smartfony i wyruszcie w interesującą podróż po Książnicy! Szczegółowe informacje dotyczące projektu: tel. 95 727 70 60.Herbatka u Herberta
Lekcja biblioteczna dla uczniów szkół podstawowych (7, 8 klasa) i szkół średnich

„Herbatka u Herberta” to mobilna gra, podczas której uczniowie, przy użyciu telefonów, sami odkrywają bibliotekę, angażując się w rozwiązywanie ciekawych zagadek. W jaki sposób można zapisać się do biblioteki? Co to jest rewers? Jak logować się na swoje konto i rezerwować książki? A także jak je odnaleźć na półce? W odwiedzanych działach, na uczestników gry czekają zadania do wykonania, mające na celu przekazać przyszłym czytelnikom podstawowe informacje. Cała lekcja wzbogacona jest opowieściami bibliotekarza o działalności poszczególnych agend.

Dotychczasowe zmagania uczestników lekcji „Herbatka u Herberta”.

 

 

 

 

 

 

 

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wlkp. Zaprasza na nietypową lekcję biblioteczną ph. „Bilbo w bibliotece” stanowiącą nowoczesną formę ytrwalenia lektury „Hobbit” autorstwa J.R.R. Tolkiena przy wykorzystaniu koncepcji gry mobilnej opartej na kodach QR. Szczegółowe informacje dotyczące projektu: tel. 95 727 70 60 (wew. 153). Przekonajcie się, że omawianie lektury nie musi być nudne!Bilbo w bibliotece
Lekcja biblioteczna dla uczniów szkół podstawowych (5, 6 klasa)

„Bilbo w bibliotece” to niekonwencjonalny sposób omówienia lektury z wykorzystaniem smartfonów lub tabletów. Gra ma za zadanie przełamać stereotyp nudnej lektury szkolnej. Co więcej, forma ta ma zachęcić młodzież do czytania. Dzięki niej uczniowie zgłębiają tajniki twórczości Tolkiena oraz poznają okoliczności powstania „Hobbita”. Niekonwencjonalna metoda omówienia lektury polega na odnajdywaniu kodów QR ukrytych w gmachu biblioteki oraz rozwiązywaniu zagadek związanych z książką. Podczas gry, uczniowie m.in. mają niepowtarzalną okazję spotkać się z Gandalfem, stoczyć pojedynek na zagadki z Gollumem, czy też dotrzeć przy pomocy mapy do Samotnej Góry.

Dotychczasowe zmagania uczestników lekcji „Bilbo w bibliotece”.