24.05.2016

Maj w lubniewickiej bibliotece

Maj to miesiąc czytelnictwa i promowania działalności bibliotek. W związku z tym również nasza biblioteka przygotowała dla swoich odbiorców moc atrakcji.
12 maja członkowie Klubu Przyjaciół Biblioteki wybrali się na wycieczkę do Zielonej Góry. Zwiedziliśmy Bibliotekę Wojewódzką im. C. Norwida i tu Muzeum Ilustracji Książkowej. Poznaliśmy różne metody ilustrowania książek poczynając od tych XV wiecznych. Następnie zwiedziliśmy Centrum Przyrodnicze, w którym uczestniczyliśmy również w pokazie dedykowanym pt. „Zwiewne zefiry i groźne cyklony”. Na koniec dotarliśmy do Planetarium na seans pt. „Podróż do miliona słońc”. Wrażeń było ponad miarę ale należało się wszystkim klubowiczom za ich pracę na rzecz biblioteki, którą wykonali w mijającym roku szkolnym. Teraz pracujemy nad „tajnym projektem” a efekty naszej pracy mamy nadzieję pokazać już niebawem. Wyjazd do Zielonej Góry sfinansowany został ze środków Gminnej Komisji Do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
13 maja gościliśmy u siebie aktorów z teatru Planeta M z Poznania. Przedstawienie pt. „Oskar i ciocia Róża" dedykowane było młodzieży z naszego gimnazjum. Treść spektaklu opartego na książce Erica Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża" poruszyła i młodszych i starszych uczestników wydarzenia. Historia 10-letniego chłopca chorego na raka opowiedziana właściwie przez dwie aktorki była ogromną dawką emocji. To była jedna z tych sztuk, które nie tylko są rozrywką ale też edukują.
17 maja klubowicze lubniewickiego Dyskusyjnego Klubu Książki mieli możliwość spotkać się z amerykańską autorką Paulilną Simons. Spotkanie miało miejsce w WiMBP w Gorzowie i zostało sfinansowane ze środków Instytutu Książki. Autorka mi.in „Jeźdźca miedzianego”, „Dzieci wolności”, „Dziewczyny na Times Square” zrobiła na nas niesamowite wrażenie.
21 maja w sali widowiskowej GOK wystąpili słuchacze Uniwersytetu III Wieku z Międzyrzecza prezentując spektakl „Lata 20-te, lata 30-te w warszawskiej kawiarence. Była to sentymentalna podróż po międzywojennej Warszawie pełna muzyki, poezji i dowcipu. Spektakl zebrał owacje na stojąco i mamy nadzieję, że wykonawcy jeszcze do nas wrócą.
Na koniec majowych atrakcji bibliotecznych odwiedził nas Jacek Pałkiewicz, który spotkał się z uczniami naszych szkół. Znany podróżnik, odkrywca źródeł rzeki Amazon, dziennikarz, członek brytyjskiego Królewskiego Towarzystwa Geograficznego opowiadał o swojej pasji, która wzbogaca jego życie już od ponad 40 lat. Pan Pałkiewicz mówił o tym , że warto pokonywać własne ograniczenia, że nie wolno się poddawać i zawsze dążyć do realizacji własnych marzeń. Spotkanie sfinansowane ze środków Instytutu Książki.
Od 9 do 18 maja biblioteka zorganizowała 5 lekcji bibliotecznych dla klas I-III. Tematem spotkań była książka „Alicja w krainie czarów” Lewisa Carroll, która w tym roku obchodzi 150 urodziny. Czytaliśmy fragmenty książki, ubieraliśmy dziwne, kolorowe kapelusze, omawialiśmy poszczególnych bohaterów oraz oglądaliśmy książki trójwymiarowe opowiadające o przygodach Alicji. Wystawa pt. „150 lat Alicji w krainie czarów” eksponowana w bibliotece została stworzona przez uczniów Katolickiej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum oraz Społecznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Stowarzyszenia Edukacyjnego w Gorzowie Wlkp. Dla dorosłych odbiorców dodatkowo polecamy książkę o kulisach powstania „Alicji w Krainie czarów”- „Alicja w krainie rzeczywistości” M. Benjamin. Wystawę obejrzało łącznie ok. 100 uczniów.